Sunday, August 16, 2009

kem solat-(siri 2)

salam studi..haha...
mengantok bila tgok buku seperti menjadi hobi
pulak...=)
curi sedikit masa utk menulis entri baru...
pengalaman
menjadi faci kem smart solat yg berikutnya...

Tarikh:15-16 ogos 2009
Tempat: masjid Kg.Nakhoda

Kisahnya mengapa aku menjadi faci...
16 hb aku ada test mathematics yang bkn sahaja aku tak habis melunyaikan
buku tapi subjek ini jugak yang membuatkan aku takut,cuak, dan sebagainya...tapi
aku rasa perlu aku membantu memandangkan shbat2 lain sudah diaturkn dgn tugas
masing2 ke muktamar dan kem remaja maka, ku putuskan utk turut menjadi
faci...yalah...pembahagian tugas =)



adik2 perempuan pula...
memandangkan aku memepunyai 2 orang adik lelaki jadi,bagi ku mengurus adik2
perempuan sedikit berat berbanding lelaki...hm...bukan pilih kasih...tapi tak
pe..pengalaman perlu pelbagai..nama2 mereka tak mampu aku senaraikan
seperti sebelum ini memandangkan lidah aku sendiri tergeliat untuk menyebutnya
dan ada yang panjang sekali dan ditambah pula bilangan mereka yang ramai iaitu
20 orang...pelbagai ragam dan kerenah terpaksa aku depani..aku betul2 memohon
semoga aku dapat perform yang terbaik..aku cuma insan biasa yang tak lepas dari
salah dan silap...

"Al-insan la yaqlu a'nil qata' "-manusia tak terlepas dari segala salah dan silap

apa yang aku harapkan dari mereka dimanfaatkan segala ilmu yang diterima dari
setiap pengajaran..semoga mereka bakal menjadi mujahidah2 solehah yang mampu
mengubah tonggak pentadbiran yang korup kepada biah
hijau...

kasut kesayanagnku...
kesedihan melanda tatkala sandel kesayanganku yang berwarna biru yang berharga RM14.90 itu tidak kelihatan ditmpat parkingnya...di tangga masjid...aku cuba tawaf dan tawaf...malangnya tak ditemui juga...huhu...kawan aku juga hilang sandelnya...siapalah yang agaknya mengambil kasut2 itu...takpe semoga ia menjadi jariah...dan barangkali orang itu tersalah kasut agaknya...atau kasut2 kami itu terlalu cantik utk sekadar dilihat sahaja....apa yang membuatkan aku terkilan aku tak sempat menatap kasut itu lagi...=/

sekadar gambar hiasan
pengajaran...
banyak yang dapat ku ambil walaupun aku menjadi fasi biasa...pengalaman perlu dicari...kata ustaz di kem tersebut...
  1. kita jelas bila faham
  2. kita dirahmati bila beramal
  3. kita dihormati bila bermanfaat
  4. kita maju bila berinovasi
  5. kita mantap bila berpasukan

aku betul2 terkesan dgn kata2 ini terutama yang ke-3..sudah 2kali aku menghadiri kem solat sebegini dan aku didengarkan dgn kata2 yang sama...
pulang berkaki ayam...
ya lah...dah kasut tak der nak buat camner,terpaksalah berkaki ayam...digelak dek ustaz yang menghantar kami pulang...haha...nak buat camna...kuterima seadanya..dan hari ahad itu aku terpaksa meminjam kasut kawan yang besar dan masukkan kedalamnya paper supaya tak tercabut untuk ke test math...huhu...ujian yang kecik...

sekian...

wallaua'lam...=)

No comments:

Post a Comment